foxxy.blogg.se

Egen ansiktsbehandling

Publicerad 2014-07-17 12:30:24 i Allmänt,

Hej godingar! 
 
idag är jag ledig, så sedan ska jag hem till Therese och fira henne då hon fyller år.
 
men men, mindre prat om henne så ska jag berätta hur man kan göra egna ansiktsbehandlingar.
 
Nummer ett
Det ända du behöver till den första är olivolja (extra virgin) och strösocker
blanda en del olivolja och en del socker med en sked. Jag brukar oftast ta lite mer olivolja så att den blir lite "blötare" vilket jag trivs med, men det är bara en smaksak.
 
sedan skrubbar man på detta som en peeling t.ex. Innan dusch och låter det sitta i ca. 15 minuter.
 
sedan sköljer man och tvättar ansiktet och får då en baby len hy. Jag brukar göra detta ca. två gånger i veckan.
 
Nummer två
något man också kan göra (kanske efter det försts) är att ta havregryn i händerna som man sedan blöter ner med vatten och skrubbar i ansiktet. Jag tycker att det känns jättefräscht efter att man sköljt av.
 
Detta var iaf alla tips för idag. Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela